הקלה? שר האוצר הנחה והמס על מוצרי הצריכה יפחת

    צבי טסלר No Comments on הקלה? שר האוצר הנחה והמס על מוצרי הצריכה יפחת

    שר האוצר בצלאל סמוטריץ חתם על צווים להפחתת המס על בנזין על מנת למתן את עליית המחיר. בעקבות ההפחתה צפוי מחירו של ליטר בנזין לחודש יוני, להתייקר בכארבע אגורות בלבד, ולעמוד על שישה שקלים ושמונים וחמש אגורות. קודם לכן השר האריך את תוקפם של מספר פטורים ממכס על מוצרי צריכה, והפך מספר פטורים זמניים לקבועים

    צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת
    14:18
    06.05.24
    אפרת ברזל No Comments on "אבא הלקה את עצמו כל חייו שלא הציל את משפחתו מהשמדה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר האוצר חתם על צווים להפחתת המס על בנזין במהלך חודש הבא על מנת למתן את עליית מחיר הדלק. מדוברות רשות המיסים פורסם כי שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', חתם היום (ג') על צווים המפחיתים את מס הבלו ומס הקניה המוטלים על בנזין. הצווים קובעים כי במהלך חודש יוני 2023 יחול על בנזין מס קניה ומס בלו בשיעור של 2,915.68 ₪ לאלף ליטר, כך שתחול הפחתה של 50 אגורות במחירו של ליטר בנזין לצרכן, לעומת מחירו ללא הפחתות מס.

    בעקבות ההפחתה צפוי מחירו של ליטר בנזין לצרכן לחודש יוני להתייקר בכ-4 אגורות בלבד ולעמוד על 6.85 ₪. מאז אפריל 2022, על רקע העלייה במחירי הדלק, חלות ברציפות הוראות שעה המפחיתות את מס הקניה ומס הבלו החלים על בנזין. הוראות השעה הנמצאות בתוקף כיום מביאות להפחתה של כ-49 אגורות מהמחיר של ליטר בנזין לצרכן לעומת המחיר ללא הפחתות מס.

    ב-1 ביוני הייתה אמורה הפחתה זו לקטון, כך שתחול הפחתה של 10 אגורות בלבד במחירו של ליטר בנזין לצרכן לעומת המחיר ללא הפחתות מס. על מנת למתן את העלייה הצפויה במחיר הבנזין, שאמור להתעדכן הלילה, מורים הצווים שנחתמו כעת כי במהלך חודש יוני 2023 תחול הפחתה במס אשר תביא להפחתה של כ-50 אגורות לליטר במחיר לצרכן, אשר תוקפה יפוג בחצות הלילה שבין ה-1 ל-2 ביולי.

    קודם לכן פורסם כי שר האוצר סמוטריץ' גם האריך את תוקפם של מספר פטורים ממכס על מוצרי צריכה, והפך מספר פטורים זמניים לקבועים. תוקפן של הפחתות המכס החלות על שורה של מוצרי חקלאות ותעשייה ב-5 שנים נוספות. כמו כן, קובע הצו פטור ממכס או מס קניה על מספר מוצרים נוספים.

    בין היתר, מאריך הצו את תוקפן של הוראות השעה שאושרו בפברואר בשנה שעברה,וביטלו את המכס על שורה של מוצרי תעשיה וחקלאות בסיסיים כגון רהיטים, תרופות, חומרי בניין, חלקי חילוף לרכב, אופניים, כלי מטבח, שמנים צמחיים, מרבית מיצי פירות, זרעים ועוד.

    עוד קובע הצו כי הפטור ממכס שחל כיום על כרוב ניצנים, במיה ושמני מאכל שונים, אשר תוקפו צפוי לפוג בסוף החודש הנוכחי, יחול באופן קבוע. כמו כן, קובע הצו כי הפטור ממס קניה שחל כיום באופן זמני על קרוואנים ממונעים להשכרה יהפוך לקבוע.

    ובנוסף בראיה לעתיד נמסר מרשות המיסים: הצו מאריך בשנתיים נוספות את תוקפה של הוראת השעה החלה ב-5 השנים האחרונות, ומבטלת את המכס על אוטובוסים חשמליים.

    שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳: ״עוד צעד חשוב במאבק ביוקר המחיה. המשימה העיקרית שלי היא להקל את הנטל הכלכלי מעל אזרחי ישראל תוך שמירה על כלכלת ישראל. ממשיכים לעבוד למען כל אזרחי ישראל.״



    0 תגובות